Selecteer een categorie

Ontdek Riverty

Riverty App

Heb je de betaalmethode Riverty gekozen?

Download de Riverty App

Riverty Viert 2 Jaar Human-Centricity en Exceptionele Groei

-Riverty viert tweejarig bestaan met indrukwekkende resultaten
-Jaarlijkse groei met dubbele cijfers
-28 miljoen consumenten profiteren van Riverty’s mensgerichte betalings- en incassoproducten

okt. 10, 2024
Zwarte afbeelding met groen Riverty-logo, tekst met de tekst "Riverty Turns 2!"

Amsterdam, 10.10.24 – Riverty, de fintech-tak van Bertelsmann, viert met trots haar tweede verjaardag en kijkt terug op twee jaar van snelle groei en inzet voor klantvriendelijke financiële producten.

Geleid door de visie om de meest Human-Centric fintech-speler te worden, heeft Riverty belangrijke mijlpalen bereikt. In slechts twee jaar tijd heeft het bedrijf geholpen om de incassomarkt te transformeren door het proces meer empathisch en toegankelijker te maken door middel van oplossingen zoals het portaal voor consumenten in incasso. Het portaal biedt transparantie in openstaande betalingen, gebruiksvriendelijke betalingsstromen en flexibele betaalopties wat het voor consumenten gemakkelijker maakt om hun vorderingen af te lossen.

Met als doel de meest mensgerichte fintech te worden, heeft Riverty de afgelopen twee jaar grote stappen gezet. Zo heeft het bedrijf het incassoproces vriendelijker en toegankelijker gemaakt. Onder andere door de lancering van een online portaal, waarin de consument inzicht krijgt in openstaande betalingen en waar direct flexibele regelingen getroffen kunnen worden.

Riverty zet zich ook in voor het trainen en opleiden van hun klantenservicemedewerkers tot gecertificeerde financiële coaches. Deze professionals bieden persoonlijk advies aan klanten met betalingsproblemen en hebben al meer dan 3 miljoen mensen geholpen hun financiën weer op orde te krijgen. Onlangs zijn de Nederlandse en Duitse afdelingen van Riverty geregistreerd bij de overheid, in lijn met nieuwe regelgeving die verantwoord incasseren moet waarborgen.

Op het gebied achteraf betalen (ook wel Buy Now, Pay Later of BNPL) wil Riverty de standaard in de markt neerzetten voor human-centricity. Zo heeft het een leidende rol gespeeld in het opstellen van de BNPL Gedragscode, waarin sectorbrede minimum vereisten voor consumentenbescherming zijn afgesproken. Daarnaast is de samenwerking aangegaan met maatschappelijk adviesbureau Purpose – voor zowel achteraf betalen als voor incasso – om inzichtelijk te krijgen welke stappen genomen kunnen worden om consumenten met betaalproblemen nog sneller en beter te kunnen helpen. Veel aanbevelingen zijn al in werking gezet, zoals de inzet van Budget Coaches, tools en oplossingen die rechtdoen aan de specifieke situatie van de consument en het ondertekenen van het NVVK convenant.

De klantgerichte aanpak van Riverty heeft gezorgd voor groei en uitbreiding naar nieuwe markten. Een belangrijke prestatie was het winnen van het contract voor het beheren van de ticketbetalingen van het openbaar vervoer in Berlijn (BVG). Daarnaast heeft het gebruik van kunstmatige intelligentie in de softwareontwikkeling en klantenservice de dienstverlening verbeterd, terwijl het bedrijf efficiënter en beter schaalbaar werd.

"Het is een ongelooflijke reis geweest, en hoewel ik pas de afgelopen vier maanden het voorrecht heb gehad om dit team te leiden, kan ik niet anders dan erg trots zijn op wat we hebben bereikt", aldus Andreas Barth, CEO Riverty. "Van de extreme groei tot het bedienen van meer dan 22.000 merchants en meer dan 28 miljoen wereldwijde consumenten, het momentum hier is onmiskenbaar. Shout out naar het team van gepassioneerde Riverty-collega’s die dit mogelijk hebben gemaakt, evenals de merchants, partners en consumenten die ons onderschrijven".

"In de afgelopen twee jaar is Riverty gegroeid op het gebied van facturatie, incasso en het bieden van betaaloplossingen. Het harde werk van ons team en de focus op het leveren van wat onze consumenten nodig hebben, hebben ons geholpen om ons partnerportfolio aanzienlijk uit te breiden en op te bouwen", aldus Jörg Schnelle, Chief Commercial Officer.

Belangrijkste hoogtepunten van Riverty's reis tot nu toe:

• 4.000+ Riverty medewerkers zetten zich in voor groei en het stimuleren van impactvolle verandering
  • 80 miljoen maandelijkse transacties – en dat aantal groeit nog steeds…
  • 28 miljoen consumenten wereldwijd bediend
  • We bedienen meer dan 20.000 merchants en zijn trotse winnaar van de E-Commerce Germany Award
  • Strategische partnerschappen met toonaangevende betalingsdienstaanbieders: Adyen, Computop, Mollie, Nets en Stripe
  • Indrukwekkende NPS-score van 41
  • Bewezen staat van dienst in het stimuleren van de groei van verkopers
  • 3 miljoen consumenten weer financieel in balans
  • Nieuwe speler op het gebied van kaartverkoop voor het openbaar vervoer, met naadloze en innovatieve betaaloplossingen
  • Twee recente registraties bij de overheid op het gebied van incasso, die ethische praktijken versterken

Over Riverty

Riverty, de fintech-tak van Bertelsmann, ondersteunt duizenden handelaren en meer dan 28 miljoen consumenten door maandelijks meer dan 80 miljoen transacties te verwerken. Riverty biedt flexibele betalingen, incasso en slimme boekhoudoplossingen en biedt bedrijven en consumenten geavanceerde financiële diensten. Met een toegewijd team van meer dan 4.000 medewerkers in 11 landen in Europa en Noord-Amerika is Riverty een leider in het leveren van uitgebreide financiële oplossingen.

Kristina Hunter Nilsson
Global, BENELUX, Nordics